Modellévek

1988
Suzuki DR750 SR41 – J modell év:

1987-es prototípus megjelenése után beindult a sorozatgyártása 1988-ban a legnagyobb egyhengeres kalandmotornak. Aerodinamikai szempontokat vettek figyelembe, amikor a tervezők az első lámpa alatti idomot meghosszabbították, kialakították az azóta híressé vált “kacsacsőrt”.

A német piacon 1987-ben 8999 DM áron lehetett beszerezni az első kék-fehér ; narancs-fehér változatokat.

DR BIG SR41
1988 Sorozatgyártásba került DR 750 BIG alvázszámok:
Suzuki DR 750S J SR41A Alvázszámtól: 100001-107724
Suzuki DR 750S UJ SR41B Alvázszámtól: 100001-101750
Kétféle teljesítményű motorral szerelték a BIGeket, lehett kérni csökkentett teljesítményű 25KW/34 LE változatban, illetve a gyári 37KW/50 LE teljesítménnyel is. A két változat közötti különbséget fúvókák, tű, méretezésével érték el a karburátorban.

SR41 Suzuki DR 750 1988-ban rendelhető színek

1988-ban rendelhető tartozékok


1988-ban tesztelték először a Párizs-Dakar Rallyn fehér színben, majd a nagy dohánygyártó szponzorálásában, Marlboro színekben indult a francia Suzuki csapat.

1988-as prototípus tesztje

A Marlboro csapat tagjai:
Joineau és Michele Rinaldi testvérek,
“kis belga” Gaston Rahier,
Andre Boudou,
és olasz Giampiero Fatemian

1988-as prototípus tesztje a Párizs-Dakaron
A Marlboro színeiben induló Gaston Rahiel 65 LE-s levegő/olaj hűtésű Suzuki DR-Z 820 -al megpróbál betörni a nagy versenysorozat élmezőnyébe, de “csak” a kilencedik helyen végzett.

Életképek 1988-ból a verseny hangulatából


1989
Suzuki DR750 SR41 – K modell év:

1989 Sorozatgyártásba került DR 750 BIG alvázszámok:
Suzuki DR 750S K SR41A alvázszámtól: 107725 – …
Suzuki DR 750S U K SR41B alvázszámtól: 101751 – …


Suzuki DR Evolució

1989 DR 750 SR41
Hátsó fékdobot lecserélik féktárcsára a hatékonyabb fékezés érdekében.
két színkonbinációból álló ülést kap, felső ülőfelülete csúszásgátló bevonatot kap
irányjelző kapcsoló és vészleállító kapcsoló

1990
Suzuki DR800 SR42 – L modell év:

1990 – DR 800 SR42
1990 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1990 L SR42A Alvázsszámtól: 100001 – …
DR 800 S Big 1990 U L SR42B Alvázsszámtól: 100001 – …

1990 fontos dátum a típus életében, itt a fejlesztések már a motorblokkot is érintették. Az SR42 modell megjelenése együtt jár a DR750-ről DR800 név változásával, megnövelték a henger furat-löket arányát, ezzel a motor leadott teljesítményét, amit már 5400-as max főtengely fordulaton tudott teljesíteni 59Nm aszfaltra gyakorolt nyomatékkal.
megnövelt furat löket: 727 cm3 helyett 779 cm3-re,
a szivatót felvezetik a műszerfalhoz

1991
Suzuki DR800 SR43 – M modell év:


1991 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:

1991 – DR 800 SR43
DR 800 S Big 1991 M SR43A Alvázsszámtól: 100001 – 103327
DR 800 S Big 1991 U M SR43B Alvázsszámtól: 100001 – 100876
1991-ben megjelenik az SR43 típus.
Újabb külsőt kapott a DRBIG, szélvédő, az üzemanyag tank formája megváltozik, új kipufogó rendszert kapott, feljebb helyezték a végdobot az ülés és a hátsó idomzat vonalába, futóművén is változtattak, megnövelték a rugóutat.


1991 – SR43 újdonságai:
idomzat megváltozik (oldal,farok,plexi),
vázgeometriát módosítják, ennek köszönhetően az ülésmagasság csökken 900 mm-ről 865 mm-re,
hátsó csomagtartó formája “kompaktabb”
magasabb plexi,
új műszerfal kialakítás (szögletesből kerekített formavilág),
az első féktárcsa átmérője 280-ról 300 mm-re növekedett,
üzemanyag tartály kapacitása csökken 29 literről 24 literre (a korábbi két részre osztott tartály helyett, egy légterű lett),
elektromágneses dekompresszor bevezetése,
kettő kipufogó dob használata (zajcsökkentés és a szigorodott környezetvédelmi szabályozás miatt),
megújult az ülésrögzítés,
áthelyezték a kormányzárat,
indító motor fogazatának javítása, erősítése,


1992
Suzuki DR800 SR43 – N modell év:

1992 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1992 N SR43A Alvázsszámtól: 103328 – 106492
DR 800 S Big 1992 UN SR43B Alvázsszámtól: 100877 – 101720
1992 – futómű erősítés
Első teleszkópok átmérője 41 mm-ről, 43 mm-re növekszik
(1991 végén gyártott darabokat is már 43 mm-el szerelték)



1993
Suzuki DR800 SR43 – P modell év:

1993 – DR 800 SR43

1993 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1993 P SR43A Alvázsszámtól: 106493 – 108023
DR 800 S Big 1993 UP SR43B Alvázsszámtól: 101721 – 103042


1994
Suzuki DR800 SR43 – R modell év:

1994 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1994 R SR43A Alvázsszámtól: 108024 – 108821
DR 800 S Big 1994 UR SR43B Alvázsszámtól: 103043 – 104152
1994 – Lánc megerősítés, DID 520VL-2-ről DID 525VL-2-re,


1995
Suzuki DR800 SR43 – S modell év:

1994 – DR 800 SR43

1995 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1995 S SR43A Alvázsszámtól: 108822 – 109203
DR 800 S Big 1995 US SR43B Alvázsszámtól: 104153 – 104744


1996
Suzuki DR800 SR43 – T modell év:

1996 – DR 800 SR43

1996 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1996 S SR43A Alvázsszámtól: 109204 – 109346
DR 800 S Big 1996 US SR43B Alvázsszámtól: 104745 – 105520
1996 – Első féknyereg cseréje, módosítják a fékerőt,
Karburátorba fojtószelep helyzetérzékelőt (TPS) szerelnek,


1997-99
Suzuki DR800 SR43 – V modell év:

A legutolsó évjáratú Suzuki DR800 SR43

1997-99 Sorozatgyártásba került DR 800 BIG alvázszámok:
DR 800 S Big 1997-1999 V SR43A 109347 …
DR 800 S Big 1997-1999 UV SR43B 105521 …


Forrás: Hufiblog

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.